Jak polubić swoją pracę?

Łatwo jest myśleć, że praca to po prostu praca. Idziesz tam i robisz to, co musisz zrobić, aby otrzymać wynagrodzenie. Ale w większości miejsc pracy, robisz coś więcej niż tylko nabijanie zegara. W najlepszym wypadku nie tylko odliczasz czas, ale żyjesz swoim życiem (lub jego częścią) podczas pracy.

 

Wiąże się z tym pewien problem: jeśli Twoja praca nie jest tą, którą kochasz lub która nie ma dla Ciebie głębokiego znaczenia, może stać się drenażem Twojej energii i szczęścia. Z drugiej strony, jeśli Twoja praca dobrze pasuje do reszty Twoich celów i wartości, może być ogromnym źródłem witalności i inspiracji. Dlatego tak ważne jest znalezienie kariery, która daje ci poczucie celu i znaczenia: To może być ważniejsze niż jakakolwiek ilość pieniędzy, staż czy osobiste spełnienie.

 

Faktem jest, że nie ma jednej rzeczy, którą możesz zrobić, aby poprawić swoją pracę. Wiele rzeczy może sprawić, że będzie gorzej, ale tylko wiele rzeczy może sprawić, że będzie lepiej. Sztuką jest spojrzeć na całość i zastanowić się, jakie rzeczy lubisz w swojej pracy, a jakie nie i wymyślić, jak je poprawić. Jeśli jest coś w ludziach, z którymi pracujesz, lub coś w szefie, lub coś w miejscu pracy, lub coś w godzinach pracy, lub coś w wynagrodzeniu – dowiedz się, co to jest i porozmawiaj z kimś o tym. Nie znoś tego tylko dlatego, że już masz tę pracę. Nie zamierzasz tam być na zawsze. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://talkword.pl/ .