Pozycjonowanie stron i Programmatic – dlaczego warto je połączyć?
Programmatic to środowisko, w zakres którego wchodzi wiele zaawansowanych programów i narzędzi marketingowych. Model ten obejmuje ogół działań podejmowanych w ramach prowadzenia kampanii reklamowej i pozwala stworzyć zachęcające oferty dostosowane do preferencji docelowych odbiorców. Jaki związek system ten ma jednak z pozycjonowaniem stron internetowych? Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Zalety pozycjonowania witryny
- Wyższy współczynnik konwersji
Współczynnik konwersji jest wskaźnikiem dokonanych akcji w witrynie internetowej czy sklepie. Konwersja to jedno z najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem cyfrowym, a jej wartość decyduje o sukcesie marketingowym.
Pozycjonowanie pozwala na wzrost widoczności witryny, co prowadzi do natężenia ruchu na stronie WWW, zwiększając szansę na zaistnienie konwersji. Innymi słowy, pozycjonowanie stron internetowych generuje współczynnik konwersji. W sklepie internetowym będą to różnego rodzaju działania na stronie, np. przesłane zapytanie o produkcie lub zapisanie się do newslettera.
- Wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania
Jest to największa zaleta pozycjonowania. Głównym celem działań optymalizacyjnych na stronie jest poprawa pozycji w wynikach SERP, a najlepiej uzyskanie pierwszego miejsca w rankingu. Po prawidłowym procesie strona znajdzie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Niestety nawet najbardziej profesjonalna i wydajna witryna nie przyniesie zadowalających efektów, jeśli użytkownicy nie będą mieli do niej dostępu. Dlatego jeśli chcesz być zauważony, musisz postawić na pozycjonowanie stron WWW.
- Profesjonalny wizerunek marki i jej rozpoznawalność
Witryny znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania są postrzegane jako najbardziej profesjonalne i godne zaufania. Wielu użytkowników jest świadomych, że roboty indeksujące umieszczają tylko najlepsze strony na wysokich pozycjach w rankingu. Co więcej, niektórzy odbiorcy uważają, że firma, która inwestuje w pozycjonowanie, jest rzetelna i do każdego zadania podchodzi z należytą starannością. Warto też dodać, że dzięki rozpoznawalności w sieci, wykorzystanie Programmatic okazuje się o wiele bardziej opłacalne, dlatego warto zadbać o ten aspekt.
Widoczność witryny na wysokiej pozycji w rankingu SERP sprawia, że marka staje się bardziej rozpoznawalna.
- Większy ruch w witrynie
Im wyższa pozycja strony WWW w wynikach wyszukiwania dla różnych słów kluczowych, tym większe szanse na dotarcie potencjalnych klientów do witryny. Pamiętaj, że wysoki wskaźnik ruchu daje większą szansę na zdobycie potencjalnych klientów. Jednak jeśli użytkownik nie odwiedzi Twojej strony, to prawdopodobieństwo skorzystania z Twoich usług lub zakupu produktu będzie bardzo niskie.
Podsumowanie
Jak widzisz, pozycjonowanie to proces, który okazać się może kluczem do sukcesu niejednej marki. Przy odpowiednim wykorzystaniu Programmatic, wyniki sprzedażowe z pewnością okażą się o wiele lepsze, dlatego warto połączyć obie te strategie i stworzyć plan marketingowy, dzięki któremu marka stanie się liderem w swojej branży!