Pozycjonowanie SOTE. Wprowadzenie: wady, zalety, optymalizacja

Jaką platformę sprzedażową wybrać? To pytanie, z którym mierzy się wielu właścicieli stron. Jej wybór przekłada się na efektywną pracę oraz ustalenie działań optymalizacyjnych i marketingowo-promocyjnych pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dziś razem ze specjalistami przyjrzymy się platformie SOTESHOP, dowiemy się, jakie ma zalety oraz jak poddaje się pozycjonowaniu. Jeśli będziecie potrzebować więcej informacji na ten temat, zachęcamy do skorzystania ze strony: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-sote/

Kilka słów o SOTESHOP

Platforma ta jest płatnym narzędziem pozwalającym na prowadzenie sklepu internetowego opartego na intuicyjnym CMS, wykorzystującym model SaaS i modyfikacje w kodzie źródłowym strony. Jest to miejsce chętnie wykorzystywane przez małe oraz średnie firmy, którym zależy na szybkim wejściu na rynek online, a które stawiają na łatwą obsługę treści.

Zalety i wady

Do najważniejszych zalet SOTE możemy zaliczyć z pewnością łatwy panel administracyjny oraz możliwość zintegrowania witryny z innymi serwisami (dostawczymi oraz płatniczymi). Dodatkowo mamy możliwość prowadzenia sprzedaży międzynarodowej niezbyt wielkim kosztem. 

 

Nie jest to jednak platforma bez wad. Do największych możemy zaliczyć brak możliwości integracji z zewnętrznymi hurtowniami, co wyklucza sprzedaż w modelu B2B. Dodatkowo nie mamy możliwości prowadzenia sklepu dropshippingowego. Większość dodatkowych funkcji jest płatna, a liczba szablonów interfejsów dosyć ograniczona. Dodatkowo należy pamiętać, że wszystkie zadania i zmiany należy wykonywać ręcznie.

Pozycjonowanie SOTE dla SEO 

Warto przypomnieć, czym jest SEO, czyli Search Engine Optimization. To działania polegające na poprawieniu widoczności oraz pozycji rankingowej strony internetowej pod kątem organicznych wyników wyszukiwania. Mowa więc tutaj o działaniach z pogranicza informatyki, aż po marketing i promocję.

Optymalizacja sklepu na SOTE

Właściciele sklepów na SOTESHOP planujący optymalizację swojej witryny muszą się skupić przede wszystkim na:

 

  1. wykonaniu audytu,
  2. analizie słów kluczowych oraz meta tagów,
  3. przyjaznym adresie URL,
  4. optymalizacji treści,
  5. stworzeniu przejrzystego układu strony (menu okruszkowe, kategorie, filtry),
  6. linkach wewnętrznych
  7. pozyskiwaniu linków zewnętrznych,
  8. synergii z mediami społecznościowymi,
  9. szybkości ładowania się strony,
  10. dostosowaniu do urządzeń mobilnych.

 

Celem optymalizacji sklepu jest wygenerowanie leadów sprzedażowych prowadzących do zwiększenia liczby transakcji, a co za tym idzie przychodów sklepu. Każde z działań optymalizacyjnych kieruje się stworzeniem fundamentów Twojej marki, więc musisz zadbać o wrażenia użytkowników oraz odpowiednią komunikację z algorytmami i robotami wyszukiwarek, zwłaszcza w dobie wciąż rosnącej konkurencji. SOTESHOP pozwoli Ci w przystępny sposób prowadzić biznes, warto więc znać jego możliwości. Jeśli jednak zależy Ci na rozwoju istniejącej już witryny, powinieneś zastanowić się nad innymi platformami, które spełnią Twoje oczekiwania.