WooCommerce vs. pozycjonowanie w Częstochowie – co warto wiedzieć o tej platformie?

Chcesz założyć sklep internetowy, ale jednocześnie nie rezygnować z lokalu stacjonarnego? Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce warto jest skorzystać z ultraintuicyjnej wtyczki WooCommerce dostępnej dla stron powstałych na WordPressie. Jak zabrać się zatem za pozycjonowanie Czestochowa, aby cieszyć się zyskami online i offline?

Czym jest WooCommerce?

Jest to wtyczka do systemu WordPress, która dodaje możliwość sprzedaży online. To oprogramowanie rozszerzające funkcjonalność najpopularniejszego z CMS-ów. Mowa tutaj o takich elementach prowadzenia biznesu, jak:

 

  • tworzenie podstron produktowych,
  • rejestracja zamówień,
  • stworzenie bazy klientów,
  • zarządzanie magazynem,
  • generowanie faktur,
  • prowadzenie statystyk sprzedażowych,
  • tworzenie sezonowych promocji,
  • skonfigurowanie z pocztą elektroniczną klientów.

 

Wtyczka WooCommerce jest dostępna za darmo dla każdego w celach komercyjnych. Wybierając ją jako platformę prowadzenia swojego biznesu, wpisujemy się w jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się struktur w sieci. WordPress od lat wiedzie prym we wszelkich rankingach popularności. Dzięki tej platformie pozycjonowanie Czestochowa będzie znacznie bardziej wygodne, a Ty nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy informatycznej!

Zalety platformy 

  • darmowe korzystanie z usług,
  • łatwy w obsłudze panel administracyjny,
  • szeroki wachlarz wtyczek,
  • przyjazność pod kątem SEO,
  • częste aktualizacje,
  • liczni deweloperzy.

Wady platformy 

  • brak oficjalnego wsparcia technicznego,
  • konieczność aktualizacji wtyczek wraz ze zmianami na platformie,
  • kosztowny spersonalizowany szablon.

Pozycjonowanie WooCommerce – podstawy optymalizacji

Krok 1: Audyt SEO i UX.

Krok 2: Analiza i wybór słów kluczowych.

Krok 3: Optymalizacja meta tagów.

Krok 4: Przyjazny adres URL.

Krok 5: Optymalizacja nagłówków oraz treści (w tym kart produktowych).

Krok 6: Zaimplementowanie danych strukturalnych.

Krok 7: Dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Krok 8: Poprawienie prędkości ładowania.

Krok 9: Linkowanie zewnętrzne: media społecznościowe i blogosfera.

Krok 10: Wsparcie działań za pomocą wtyczek Yoast All SEO i All in one SEO.

Wskazówki

  1. Wybierz odpowiedni motyw, niektóre mogą spowolnić prędkość ładowania Twojego sklepu. Pod kątem e-commerce poleca się dwa z nich: Storefront i Astra, które działają prężnie dla urządzeń desktopowych i mobilnych. 
  2. Pamiętaj o optymalizacji obrazów – zadbaj, by ich rozmiar nie był zbyt duży. Aby nie utracić jakości, skorzystaj z możliwości konwertowania plików.
  3. Wykorzystaj wtyczkę cache, która pozwoli zapisywać pamięć podręczną. Dzięki temu całość sklepu będzie funkcjonować szybciej. 

Słowo na koniec

Pozycjonowanie Czestochowa dla WooCommerce nie jest trudnym zadaniem, wystarczy podążać za WordPressem. Jeśli nie posiadasz jeszcze zbyt rozbudowanego sklepu internetowego warto skorzystać właśnie z tej możliwości. W miarę upływu czasu możesz zmienić platformę, a Twoje strategie SEO znajdą zastosowanie w innym miejscu.