Jak często dawać pracownikom prezenty?

Dawanie prezentów pracownikom to odwieczna praktyka w biznesie. Jak mówi powiedzenie: „Lepiej jest dawać niż otrzymywać” i jest wiele powodów, dla których firmy od dawna dają swoim pracownikom prezenty.

 

Firmy chcą okazać uznanie dla ciężkiej pracy swoich pracowników, więc mogą dawać prezenty na koniec roku, tuż przed Bożym Narodzeniem, przy ważnych okazjach, takich jak śluby i narodziny, lub nawet jako sposób podziękowania za coś tak prostego, jak dobrze wykonana praca. Wręczając prezenty regularnie, firmy mogą chcieć zachęcić swoich pracowników do lojalności, nagradzając ich specjalnymi świadczeniami lub traktowaniem. Mogą również próbować stworzyć poczucie wspólnoty wśród swoich pracowników – dając każdemu poczucie przynależności do firmy, współpracuje z pozytywnym wzmocnieniem i wspólnymi świętami, takimi jak urodziny i rocznice ślubu.

 

Chociaż w ostatnich latach stało się to mniej powszechne ze względu na wzrost świadczeń pracowniczych i zwiększoną koncentrację na wydajności pracy, prezenty były historycznie ważną częścią relacji pracowniczych. Nie oznacza to, że wszyscy właściciele firm powinni to robić – istnieją pewne wady, które sprawiają, że jest to niepraktyczne w niektórych sytuacjach. Jednak warto co najmniej raz na rok taki prezent wręczyć. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://teamowi.pl/ .